Stäng

Hitta snabbt

Vanliga söktermer

Vi är ett av Sveriges mest omtyckta energibolag, enligt våra kunder

Publicerad 28 maj 2024

Vi är ett av Sveriges mest omtyckta energibolag, enligt våra kunder

Under våren genomförde vi en omfattande kundnöjdhetsundersökning med hjälp av det oberoende undersökningsföretaget TMJ Group AB. Vi är stolta över att ha kommit på andra plats bland de 90 energibolag som deltog i undersökningen.

Våra kunder förknippar oss med positiv feedback. Under telefonintervjuerna fick de möjlighet att berätta hur nöjda de är med våra tjänster utifrån olika frågor. Här är några av deras kommentarer:

  • “Trevlig och hjälpsam personal. Ge Härjeåns en eloge från mig.”
  • “När det kommer till elnätet tycker jag att de gör ett mycket bra jobb, det är i princip aldrig avbrott.”
  • “Pelletsleveransen var väldigt smidig, rakt in i garaget.”
  • “Det gick en fas hos oss lite då och då. Härjeåns elkille ordnade det, han skulle slå en signal när det var klart och det gjorde han faktiskt. Exemplariskt!”

Så kan vi bli ännu bättre

Vi är oerhört glada över resultatet och de goda betyg vi fått från våra kunder. Det ger oss motivation att fortsätta utvecklas. Resultatet visar även på områden där vi kan förbättra oss, som att informera mer om våra produkter och tjänster samt att skapa tydligare och mer användarvänliga digitala plattformar.

– Det var första gången vi deltog i denna typ av undersökning och vi har lärt oss mycket av hela processen. Resultatet visar att vi har en slipad organisation för våra kunder och det gör mig stolt. Nu påbörjar vi arbetet med att identifiera områden vi kan bli ännu bättre på. Det blir ett spännande arbete, säger Cecilia Norberg, vd och koncernchef Härjeåns.

Så genomfördes undersökningen

Supportföretaget TMJ Group, specialister inom energibranschens samtliga affärsområden, genomför regelbundet kundnöjdhetsundersökningar. Den aktuella undersökningen genomfördes med telefonintervjuer av 602 slumpmässigt utvalda kunder från Härjeåns kundregister. Nöjdhetsindex baseras på 10 viktiga frågor för kunderna och presenteras på en skala från 0 till 100. Totalt deltar omkring 90 energibolag i TMJ Groups undersökningar, vilket möjliggör benchmarking och jämförelser inom flera områden. TMJ Group offentliggör aldrig ett enskilt företags index utan låter varje företag själva välja om de vill dela sitt resultat.

Läs mer